Wydaje się, że organizacja pracy rady powiatu nie ma tajemnic zarówno dla radnych, jak i dla pracowników starostw. Każdy ma przypisane role, wykonuje określone czynności – wszystko funkcjonuje jak w zegarku.
Ale czy rzeczywiście w każdym powiecie rada działa tak samo? Czy wynikające z wieloletniej praktyki zwyczaje związane z organizacją pracy rady obowiązują w jednakowej postaci we wszystkich urzędach? Czy wszystkie przepisy prawne są jasne i nie budzą żadnych wątpliwości? Jak nasze wypracowane sposoby organizacji oceniają sądy administracyjne?
Okazuje się, że czasami rzeczywistość kreuje scenariusze nie przewidziane wprost przez przepisy prawa, że te same obowiązki wynikające z ustawy można wypełniać na różne sposoby. Jak wówczas postąpić? Która wykładnia norm prawnych jest właściwa? Jakie konsekwencje niesie ze sobą ewentualne naruszenie przepisów?
Związek Powiatów Polskich wydał podręcznik, który w znaczący sposób rozwiewa wszelkie wątpliwości i odpowiada na wyżej postawione pytania.
Publikacja zatytułowana zostałą „Profesjonalna obsługa rady”. Jej autorka Monika Małowiecka stara się przybliżyć działanie rady powiatu w praktyce, tj. „od kuchni”, oczywiście z uwzględnieniem podstaw prawnych, orzecznictwa i doktryny. Stara się odpowiedzieć na podstawowe pytania i rozwiać ewentualne wątpliwości.
Podręcznik przeznaczony jest dla członków ZPP.
Osoby zainteresowane otrzymaniem publikacji proszone są o wysłanie maila na adres: szkolenia[at]zpp[dot]pl.
Podręcznik udostępniany jest jedynie w wersji elektronicznej.
Zachęcamy do lektury!