Parlamentarny Zespół ds. Osób Starszych organizuje konkurs pt. „Samorząd przyjazny seniorom 2014 – przyjazna administracja”. Do współpracy zaproszono Związek Regionów, Związek Powiatów Polskich, Związek Miast Polskich, Związek Gmin Wiejskichoraz prasę samorządową (w tym „Wspólnotę” i „Gminę”).
Celem konkursu jest promowanie tworzenia zintegrowanych programów przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu seniorów we wspólnotach lokalnych i regionalnych, polegających na uwzględnieniu w sposobie działania administracji (tak władczej, jak i świadczącej) uwarunkowań życiowych osób starszych i wynikających z nich potrzeb. W Konkursie uczestniczyć mogą samorządy wszystkich szczebli, które w latach 2012 – 2014 realizowały lub realizują programy lub projekty uwrażliwiające administrację na potrzeby osób starszych i przewidujące w tym zakresie konkretne rozwiązania dotyczące sposobu jej działania.
Warunkiem uczestnictwa jest zgłoszenie zakończonego lub realizowanego w tym czasie programu lub projektu do udziału w konkursie oraz przesłanie ich pełnego opisu w sposób i w terminach określonych w regulaminie.