Ustawodawca powinien rozważyć ewentualną potrzebę unormowania odstępstw od zasad i trybu dostępu do dokumentów audytowych w stosunku do ustawy o dostępie do informacji publicznej.
9 kwietnia ubiegłego roku Trybunał Konstytucyjny wydał wyrok w sprawie ustawowego wyłączenia dokumentów z audytu finansów publicznych spod zasad określonych przepisami o dostępie do informacji publicznej (K 14/13). Orzekł w nim niezgodność art. 284 ust. 2 ustawy o finansach publicznych z konstytucyjnym prawem uzyskania informacji o działalności organów władzy publicznej.
Z tego względu Senat przygotował projekt nowelizacji ustawy o finansach publicznych uchylający wspomniany przepis. Z projektem i jego uzasadnieniem można zapoznać się tutaj.
Uwagi do projektu wniósł Związek Powiatów Polskich. W piśmie z 4 kwietnia br. skierowanym do Lecha Czapli, szefa Kancelarii Sejmu ZPP zaznaczył, że w pełni rozumie potrzebę dostosowania brzmienia ustawy o finansach publicznych do wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 9 kwietnia 2015 r. Jednocześnie prezes zaznaczył, że podziela obawy zawarte w zdaniu odrębnym złożonym przez sędziego TK Marka Kotlinowskiego do tego wyroku.
Więcej w Dzienniku Warto Wiedzieć.