Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego
Cel projektu:
Kompleksowe podniesienie zdolności instytucjonalnej jednostek samorządu terytorialnego w Polsce (gmin i powiatów) do "dobrego rządzenia", w tym szczególnie podnoszenia jakości, efektywności i dostępności usług publicznych, oraz monitorowania strategii – z wykorzystaniem produktów i rezultatów projektu.
Na projekt składają się cztery równolegle realizowane komponenty:
- Grupy Wymiany Doświadczeń (GWD). Poprawa zarządzania wybranymi usługami (oświata, kultura, gospodarka wodno-kanalizacyjna, odpady stałe, mieszkalnictwo, pomoc społeczna, transport i drogownictwo oraz efektywność energetyczna, a w powiatach dodatkowo ochrona zdrowia);
- Warsztaty zarządzania strategicznego (WZS) dla JST uczestniczących w GWD 0 – monitorowanie i ewaluacja własnych strategii rozwoju i planów wykonawczych do tych strategii (np. strategii sektorowych, planów rozwoju konkretnych usług),
- Dwie edycje Konkursu Samorządowy Lider Zarządzania (2011, 2012). Upowszechnienie wyników prac GWD i dobrych praktyk;
- IV. Baza Dobrych Praktyk (BDP) – prowadzenie, a także uaktualnianie i udostępnianie praktyk.
Działania ZPP w ramach projektu:
- Koordynacja (merytoryczna i organizacyjna) 3 powiatowych Grup Wymiany Doświadczeń zarządzania usługami sektorów: zdrowie, oświata, drogi powiatowe;
- Promocja i upowszechnianie w tym redakcja strony projektu.
Koszty projektu:
Odnośniki:
Czas trwania projektu:
Realizatorzy projektu:
- Związek Miast Polski (lider projektu)
- Związek Gmin Wiejskich RP
- Związek Powiatów Polskich
Uczestnicy projektu:
45 JST, w tym 12 powiatów: bieruńsko-lędziński, brzeziński, hajnowski, kielecki, koniński, lubaczowski, oleśnicki, opolski (lubelskie), otwocki, płocki, polkowicki, tarnowski.
Źródło finansowania projektu:
Europejski Fundusz Społeczny, Priorytet V. Dobre rządzenie Działania 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej