„Nieodpłatnej pomocy prawnej udziela się osobiście i według kolejności zgłoszeń osób zainteresowanych. To podważa potrzebę zatrudniania dodatkowej osoby np. na stanowisku sekretarskim lub zajmującej się nadzorem przebiegu realizacji zadania. Trzeba także podkreślić, że zarówno adwokaci, jak i radcowie prawni, a także organizacje pozarządowe, legitymujące się odpowiednim doświadczeniem profesjonalnie zajmują się świadczeniem pomocy prawnej. Stąd podmioty te powinny dysponować stosowną wiedzą, umiejętnościami praktycznymi oraz zapleczem technicznym pozwalającym należycie udzielać nieodpłatnej pomocy prawnej.” - taki fragment pisma znalazł się w piśmie Ministerstwa Sprawiedliwości skierowanym na ręce Przewodniczącego Konwentu Powiatów Województwa Małopolskiego w odpowiedzi na stanowisko dotyczące wdrażania systemu nieodpłatnej pomocy prawnej.
Ministerstwo Sprawiedliwości stoi zatem na stanowisku, że posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego (np. komputery, drukarki, itp.) jest obowiązkiem podmiotów planujących udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej. Bezprzedmiotowe są zatem żądania kierowane do poszczególnych powiatów o pełne wyposażenie udostępnianego pomieszczenia. Powiat jeśli chce może dodatkowe wyposażenie zapewnić – jest to jednak jego dobra wola.
Więcej w Dzienniku Warto Wiedzieć.