Strona, archiwalna

Strona, którą przeglądasz jest stroną archiwalną, działającą do czerwca 2017r.

Aktualna strona znajduje się pod adresem: http://zpp.pl/

Zamknij

Portal Jednostek Samorządu Terytorialnego

Związek Powiatów Polskich

Informacja o unieważnieniu postępowania, Or.A.0722/1/2017

22.05.2017

Dotyczy zamówienia publicznego na "Druk 11 Biuletynów PPP". Postępowanie prowadzone w ramach projektu "Rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce" w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych informuję, że Zamawiający uchylił swoją wcześniejszą decyzję o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz podjął decyzję o unieważnieniu prowadzonego postepowania.

 

Uzasadnienie:

Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 Prawa zamówień  publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zgodnie  z postanowieniami SIWZ Oceny w kryterium jakość miało dokonać dwóch wyznaczonych członków komisji przetargowej posiadających wiedzę i doświadczenie w zakresie przedmiotu zamówienia. Po dokonaniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty oraz odrzuceniu dwóch ofert wykonawcy, których oferty zostały odrzucone zgłosili zastrzeżenia w odniesieniu do pracy członków komisji dokonujących oceny wydruku próbnego, które skutkowały odrzuceniem oferty. Zastrzeżenia nie przybrały co prawda formy odwołania niemniej jednak Zamawiający zdecydował o ponownym przeglądzie ofert celem sprawdzenia, czy wszystkie złożone oferty spełniają minimalne warunki postawione w SIWZ. W wyniku tych ustaleń okazało się, że istotnie nie powinno dojść do odrzucenia dwóch ofert z powodu braku pokrycia folią (oferty były pokryte folią mat), a w przypadku wybranej oferty wydruk próbny okładki nie spełniał jednego z wymogów SIWZ (użyto papieru błyszczącego). Jednocześnie członkowie komisji przetargowej uznali, że wobec zgłoszonych zastrzeżeń nie są w stanie samodzielnie ocenić złożonych ofert pod kątem spełnienia pozostałych warunków wynikających z SIWZ. Wobec tych okoliczności Zamawiający uznał, że konieczna jest zmiana trybu oceny ofert, w tym powołanie biegłego lub biegłych w postępowaniu oraz rezygnacja z  przypisywania  odpowiedzialności za  ocenę  ofert  w kryterium jakość członkom komisji, którzy przyznali, że nie są w stanie przeprowadzić rzetelnie tego procesu. Zaniechanie unieważnienia postępowania prowadziłoby do zawarcia umowy z wykonawcą wybranym niezgodnie z przepisami ustawy, co stanowiłoby naruszenie art. 7 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Ponadto, z uwagi na przeciągającą się procedurę wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający uznał, iż konieczna jest zmiana opisu przedmiotu zamówienia w części dotyczącej dostawy pierwszego numeru Biuletynu PPP, tak aby było możliwe dochowanie terminu realizacji Projektu, w ramach którego prowadzone jest postępowanie. Przy przyjętym w SIWZ harmonogramie realizacji projektu nie byłoby możliwe wydanie 1 numeru w II kwartale 2017 r. z uwagi na niedoprecyzowanie w SIWZ wymogów w zakresie folii okładki publikacji, również w tym zakresie opis przedmiotu zamówienia zostanie doprecyzowany, tak aby oferty składane przez wykonawców były porównywalne. Zachodzi zatem przesłanka unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Wobec powyższego Zamawiający  zdecydował o unieważnieniu postępowania z przyczyn leżących po stronie  Zamawiającego.